XV535 Osteceni leteci lezaj i problemi sa magnetskom sklopkom

Kupio sam polovni Virago XV535 koji je savrseno radio, ali je nakon nekoliko stotina km pocelo zveckati nesto sto je zvucalo slicno ventilima. Isprva se nisam obazirao na to vec sam se raspitivao kako podesiti ventile i da li je to nekakav problem. Ponekad se znao cuti nesto glasniji "zvec" ali samo u odredjenim okretajima i odredjenim uvjetima rada. To se culo svega nekoliko puta. Motor je cijelo vrijeme palio od prve i nikakvih pokazatelja u voznji nije bilo osim zveckanja koje se polako pojacavalo. Nakon 900km su nastali pravi problemi. Prijatelj i ja smo sjeli na motor i odvezli se nekih 18-ak km. Pravi problemi su poceli na 12-15km. Nije vise reagirao na gas kao prije veckada mu date gas on napravi zadrsku od 1/2s i tek onda ubrzava i to ubrzanje nije kao ono sto je nekada bilo... Kada smo presli jos ta 2-3km stao sam, stisnuo kvacilo i on se ugasio. Zveckanje je jos uvijek bilo prisutno u voznji ali nije bilo posebno glasno... Upalio je od drugog pokusaja i nije se gasio. Blok masine je bio toliko vruc da ga nisam mogao pipnuti rukom. Kad se ohladio upalio sam ga od prve, ali se pri prvih par okretaja culo jako lupanje u masini koje je nestalo kada se podiglo ulje. Krenuli smo lagano i normalno se ponasao u prvih 2-3km. Vozio sam ga polako i gledao sto ce biti. Nisam vozio brze od 50-60km/h. Kada sam osjetio da ne moze zadrzati niti toliku brzinu stao sam i kao i prosli puta se sam ugasio. Bio je vruc.

Rjesenje:

Kada smo rastavili masinu vidjelo se da je otisao jedan leteci lezaj i da je ostetio radilicu i klipnjacu. Jedino pravo rjesenje je bilo da se zamjeni radilica i klipnjaca. Naravno, naslo se tu jos "sitnica" za promijeniti. Evo spiska dijelova i njihovih pripadajucih sifri koje bi vam mogle dobro doci:

Sifra
Naziv
kom
22U-12176-01-00
lancanik razvodnog lanca
2
22U-12231-00-00
vodilica razvodnog lanca
2
22U-12241-00-00
vodilica razvodnog lanca
2
94590-27118-00
lanac razvoda ventila
2
11H-12210-01-00
zatezac lanca (spaner)
1
11H-12213-00-00
brtva zatezaca lanca
2
26V-11610-00-00
set karika
2
22U-11633-01-00
osovina (bolcna) klipa
2
22U-11656-00-00
leteci lezaj
2
22U-11650-00-00
klipnjaca
1
22U-11654-00-00
vijak klipnjace
2
90179-08327-00
matica klipnjace
2
22U-11411-00-00
radilica
1
22U-11416-90-00
glavni lezaj radilice, zeleni
2
41R-14940-00-00
membrana karburatora
2
komplet brtvi za cijelu masinu

Dijelove sam narucio u Yamahinom salonu u Krskom, jer su mi ispali najpovoljniji od svih dealera u blizini. Nisam narucivao dijelove iz daljih zemalja jer sam trebao dosta dijelova koji su veliki i teski, pa mi je ova varijanta bila najzgodnija. Ukoliko ne trebate nista veliko, preporucujem dobro raspitivanje i u daljim zemljama. Platio sam im predracunom pola iznosa i oni su mi narucili dijelove. Trebalo im je 7 radnih dana da stignu i da odem po njih.

Najveci problem u svemu tome je sto virago ima 4 boje lezajeva (letecih i glavnih). Treba ustanoviti koji lezaj iskoristiti. Buduci da je moja 535-ica '92 godiste, mozda ove informacije nekome pomognu ako ima isti model kao ja.

Kao letece su mi u Krskom odredili plave lezaje, a to im nije bio problem, jer su narucivali radilicu i klipnjacu pa po tome i lezajeve koji na njih odgovaraju. Problem je bio s masinom. Ja sam im dao sve podatke koje sam nasao i nisu im bili od pomoci...

Radilica 22U-1 Masina 2YL-056805
04 10 D 69
4F 43

Narucili su mi plave i zelene glavne lezaje radilice, jer samo te dvije vrste postoje i to je bila najsigurnija varijanta. Da bi mogli izracunati zazor morali bi svaki lezaj staviti u blok motora i izmjeriti njegove dimenzije i dimenzije radilice. To nije dobro jer kada stavite lezaj, izbijete ga, pa ga ponovno vratite nemate onaj originalni lezaj vec(na oko neprimjetno) deformirani lezaj koji vise nema zazor spram radilice kao prvi puta. Postoji teorija s novinskim papirom, da ga presavijete tako da imate dva lista i takvog duplog ga stavite izmedju radilice i lezaja, te zavrtite. Ne smije ga niti zguzvati (prevelik zazor) niti poderati (premali zazor). Ta teorija mi se nije svidjala kao ni mojem majstoru koji se nasalio ("Koje novine - Auto klub ili Jutarnji...."). To je relativno pa smo zakljucili da je prevelik rizik. Jako je tesko tako precizno izmjeriti lezaj i radilicu, jer je zracni zazor izmedju njih nekoliko mikrona, kolika je debljina cestica ulja koje se nalaze izmedju. Ako za nekoliko mikrona pogrijesite to vecnije to... Ili ce zaribati ili ce imati mjesta pa ce udarati...

Uvijek postoji netko tko zna takve stvari samo trebate doci do njegovog broja telefona. Ja sam imao tu srecu. Gospodin mi je rekao da je najveci trik u tablici koju sam vam dao (da biste dobili broj obratite se web masteru). Broj 92 je godiste, a brojevi 1 - glavni lezaj s lijeve strane; 2 - leteci lezajevi; 3 - glavni lezaj s desne strane. Tockice ispod oznacavaju boju lezaja. Po mojim tockicama dobijete da za glavne lezaje trebam zelene, a leteci su mi plavi. To je bilo lijepo za cuti dok mi nije rekao da mi je to za originalnu radilicu, ali da se postavlja pitanje da li je ta radilica jednaka ovoj novoj koju sada imam. U Krskom kazu da oni mogu naruciti samo jedan tip radilice i da narucuju prema godistu i serijskom broju. Po tome smo zakljucili da ne bi smjelo biti problema. Za svaki slucaj ce majstor premjeriti radilice i kad bude stavio lezaje probat ce staviti samo radilicu u masinu, nauljiti lezaje i probati ju vrtiti. Ne smije zapinjati niti imati zracnosti. Mora biti idealno... Najsigurnija metoda je mjerenje!

Podatci koje sam josuspio skupiti su:
Prema promjeru rupe u bloku:
49,000-49,010 - Plavi lezajevi

49,010-49,020 - Zeleni lezajevi (Yamaha Krsko)
Zracnost izmedju radilice i lezaja: 0,0591-0,0593mm
Postoje samo dvije boje glavnih lezajeva, plava i zelena.

Lezajeve su mi upresali u Osijeku u servisu Ive Olujica (bivsi remont servis). Oni se profesionalno bave takvim strojarskim poslovima vezanim za generalke na masinama. Upresali su mi u jedan blok jednu boju, a u drugi blok drugu boju, pa su usporedjivali mjerenjima koji bi bolje odgovarao. Kada su premjerili zeleni bilo je tako malo zazora da je to bilo reda 0,01mm i na oko i osjet se vidi da bi to zaribalo, dok je za plavi bilo 0,055mm pa su se odlucili za tu soluciju i izbili zeleni lezaj s druge strane. To znaci da za moj model odgovara plava.

Dok je to moj majstor radio, ja sam se zabavljao s drugim Virago problemima... Naravno s magnetskom sklopkom ispod rezervoara koja nije radila, tj. bila je stalno na rezervi. Skinuli smo donji rezervoar i rastavili sklopku. Ocistili smo ju, podmazali, isprobali i nanijeli silikona na nju, te ju sklopili. Prilikom montaze na rezervoar mi je sinula ideja da bi mogao oprati rezervoar od trunja... (sva sreca!!). Kada sam ga nosio da ga operem, cuo sam da se nesto kotrlja u rezervoaru. Otpala je duza plasticna cijev koja ide u sklopku, a sluzi da dovod goriva u normalnom stanju. Zato je duza. Kada gorivo dodje ispod nje, motor se gasi te prebacujemo na rezervu, kada crpimo gorivo kracom cijevi, a koja ga vuce s dna rezervoara. Kada vam ispadne ta cijev (koja na sebi ima mrezicu da trunje s dna rezervoara ne ulazi unutra) sklopka vuce gorivo s dna, a s njim i sav talog u sklopku. Talog prolazi kroz nju ali se skuplja u rezervi koju ne koristite... Nakon nekog vremena ju ne mozete prebaciti, a uz to jos i vlaga ulazi uz kabel u sklopku...

Ovdje su e-mail adrese od stranih prodavaca i dealera koje sam kontaktirao:

stane.smodis@siol.net
feedback@CruiserCustomizing.com
sales@customparts.nl
mail.order@hein-gericke.co.uk
mark1motorcycles@blueyonder.co.uk
sales@motorbikeworld.co.uk
parts@westernpowersports.com
mshopper@cfl.rr.com
sales@roukama.com
sales@customcruisers.com
info@xtremepowersports.com
rimport@online.no
richardlorin@hotmail.com

Nadam se da ce vam ponesto od ovoga koristiti. Napisao sam sve sto sam tijekom ovog posla uspio saznati i zelim to prenijeti ukoliko netko prodje slicno kao ja. Bilo bi dobro da od pocetka ima neke informacije koje bi mu koristile. Informacije su dobivene od ljudi s puno iskustva na tom polju, kao i od ovlastenih servisa, ali ipak sve provjerite jer za eventualne posljedice ne odgovaram.

Majstor koji mi je izveo radove je gospodin Vjekoslav Smider, iz Valpova (kraj Osijeka). 031/652-621 mu je kucni broj, a 031/652-883 mu je broj radionice. Covjek je i vise nego susretljiv...