XV750/1100 Zamjena neispravnog Generatora

 

Došao mi je čovjek s Viragom XV1100, s problemom punjenja akumulatora. Prije toga mu je majstor promijenio regler i montirao novi akumulator, nakon ččega je otišao na put i ostao na cesti. Treba napomenuti da se ovo što slijedi ne shvati doslovno radi različitih verzija modela.

 
 
1. Prvo na što sam naletio kod rastavljanja (nema veze s generatorom) je ovaj vijak koji drži nosače oslonaca za noge i nožne komande. Falio mu je još cca 1cm da ispadne...
 
2. Najprije treba skinuti lijevi nosač nožnih komandi i sve vijke s bočnog dekla. Pri tome treba paziti gdje je koji bio radi različitih dužina. Odvojiti sajlu kuplunga.
 
3. Treba odvojiti elektromagnet bendiksa - dvije matice s lijeve strane i inbus na poluzi s desne strane.
 
 
4. Ovo je prematani spaljeni generator. Mjerenje ohmetrom je pokazalo da su sve tri faze (u ovom slučaju tri žute zice) probile na masu. Instrument ne mora uvijek pokazati proboj!
 
5. Novi generator i novi dihtung bendiksa (lijevo), montirani u dekl. Još treba montirati brojač impulsa, staviti dihrung, posložiti žice i montirati na blok.
 
6. Izrađen je novi dihtung lijevog dekla. Jedan od većih problema je bio taj, što je bivši majstor koristio silikonsko brtvilo koje se vrlo teško skida. Ivasimova masa za brtvljenje mi se pokazala kao najbolja.
 
   
7. Novi, inače izvrstan Sperov regler bio je naguran izmedju žica i relea iznad akumulatora tako da preko njega uopće nije bilo proroka zraka. Premjestio sam ga u prazan lijevi "bubreg".
 
8. Žice, relei, automat za žmigavce i sve ostalo iznad akumulatora je posloženo kako bi to u originalu trebalo biti...
 

 

davor.borosak@zg.htnet.hr