XV535 Reparatura anlasera

 

Obzirom da je Virago već poprilično star model koji se nažalost više ne proizvodi, logično je da i anlaseru dođe kraj. Srećom postoje kompleti za raparaturu. U kompletu su: pločica s četkicama, ležajevi, dihtunzi i vijci. Potrebno je odspojiti "+" na vanjskoj strani anlasera, te skinuti vijke koji ga drže za blok, Ako vam se ne ispušta kompletno ulje, dovoljno je postaviti posudu ispod spoja anlasera s blokom motora. Nakon završetka posla to se ulje može vratiti u mašinu. Ležajevi nisu mijenjani jer je za taj posao potreban specijalni radapciger.

 
 
1. Stara pločica s četkicama s lijeve strane i nova s desne strane. U pozadini se vidi ostatak kompleta (dihtunzi, ležaj, semering, vijci, podloške).

 
2. Rastavljen stari anlaser. Izvađen rotor. Dobro je poslikati etape rastavljanja, kako bi kod sastavljanja svi djelovi sjeli na svoje mjesto jer s kompletom ne dolaze uputstva.
 

3. Ovako izgleda stator koji se naradio. Potrebno ga je ispuhati i očistiti mekim kistom. Lijepos se vide "+" četkice pričvtšćene na vijak koji izlazi iz kučišta.

 
 
4. Potrebno je odviti kontra maticu, pa vijak, te zamijeniti četkice novima. Pažljivo treba postaviti sve izolatore kako ne bi dolazilo do kratkog spoja.
 
5. Ako kolektor rotora izgleda ovako ili lošije, treba ga pažljivo obraditi finim brusnim papirom dok ne bude jednolično gladak. Pri tome treba pazitida se ne oštete spojevi namotaja rotora.
 
6. Nove četkice treba postaviti u pripadajuća ležišta, tako da lagano klize i pritušću kolektor.

 

 
 
7. Posao je najlakjše odraditi kad je anlaser fiksiran u okomitom polažaju.
 
8. Nakom montaže pločice s četkicama treba postaviti poklopce i sve učvrstiti vijcima. Rotor se mora lagano okretati.
 

 

davor.borosak@zg.htnet.hr