Nakon što sam se jedva dokotrljao do doma s vožnje, išao sam provjeriti struju na svom Viragu. Poučen iskustvom, nakon ispitavanja akumulatora, provjerio sam generator. Instrument je između bilo koje od tri žice, koje idu iz generatora i mase pokazao nulu. Stvar je jasna - generator je umro! Virago 535 ima trofazni generator koji bi, mjereno između svake faze, na izmjeničnom području (tri bijele žice) trebao davati između 60 i 70V pri cca 3000o/min. Mjereno u beznaponskom stanju, otpor između svake faze bi kod ispravnog generatora trebao biti 6 do 7 ohma. Otpor izmedju svake faze i mase mora biti beskonačan!
1. Ovako to izgleda nakon ispitivanja, a na početku rastavljanja. |
2. Skinut lijevi poklopac mašine. Prije toga treba odspojiti i izvući žice generatora i sezora paljenja. Nalaze se ispod lijevog plastičnog poklopca donjeg rezervara. |
3. Za demontažu namotaja potrebno je odviti tri vijka koji ga drže za poklopac i vijak iznad namotaja koji drži štitnik njegovih žica, kako ne bi došle u dodir s magnetom. |
||
4. Ta tri vijka su tretirana ljepilom kako se ne bi odvili, pa je najbolje koristiti udarni odvijač. |
5. Namotaji statora demontirani. Ostao je samo senzor paljenja kojeg ne treba skidati. |
6. Skinuti namotaji na kojima se lijepo vidi da je jedan od njih (skroz lijevo) izgorio. |
||
7. Novi namotaji statora stigli su iz Njemačke vrlo brzo, za svega tri dana i veoma su dobro zapakirani. |
8. Montirani novi namotaji u poklopac mašine. Svi vijci su prije ugradnje tretirani Loctiteo-vim ljepilom za vijke. |
9. Proađen je i uzrok kvara - odlomljen komad vijka bendixa. Da bi se došlo do bendixa treba skinuti magnet, a za to je potreban radapciger (izvlakač). |
||
10. Treba odviti centralnu maticu magneta, motor staviti u brzinu i radapcigerom izvući magnet. Na slici je bendix koji bi trebao biti pričvršćen za magnet s tri imbus vijaka M8. |
11. Jedan od vijaka je pukao, a druga dva su od bendixa napravila ovo. |
12. Ovo je posljedica raspadnutog bendixa - hrpa špene na filteru uljne pumpe. Na svu sreću, izgleda da ništa nije prošlo dalje od filtera. |
||
13. Montiran novi bendix, vijci namazani Loctite-om 234 i još zakirnavi protiv odvrtanja. Sve je vraćeno u blok. Vijak magneta je stegnut tako da je mjenjač ubačen u brzinu i stisnuta zadnja kočnica. |
14. Stigao novi filter uljne pumpe zajedno s pripadajućim dihtunzima. Poklopac je detaljno očišćen, a svi dihtunzi zamijenjeni novima. |
15. Filter uljne pumpe montiran na poklopac, pa sve zajedno vraćeno u blok motora. |